ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

I. Értelmező rendelkezések

  1. A jelen Általános Szerződési Feltételekben használt fogalmak alatt a következőket kell érteni:
  2. ÁSZF: a jelen Általános Szerződési Feltételek, amelyet a Vállalkozó az 2013. évi V. törvény (továbbiakban: Ptk.) 6:77.§-6:80.§ (ingyenesen elérhető: www.net.jogtar.hu) alapján állított össze.
  3. Szerződés: a jelen ÁSZF alapján a Vállalkozó és a Szerződő fél között létrejött szerződés, melynek része az egyedi szerződés és a jelen ÁSZF, amely irányulhat a felmérésre vagy a megvalósításra (kivitelezésre).
  4. Egyedi Szerződés: a jelen ÁSZF 1. számú mellékletét képező iratminta felhasználásával készült azon okirat, amely a Szerződés tartalmát az ÁSZF-fel kapcsolódó egyéb iratokkal meghatározza, és amelynek felek általi aláírása (elfogadása) a szerződéses jogviszonyt létrehozza.
  5. Felmérésre irányuló szerződés: A jelen ÁSZF alapján, a weboldalon megtett adatszolgáltatás és hozzájáruló nyilatkozat (fizetési kötelezettséggel járó megrendelés, továbbiakban: Megrendelés) megtétele útján, a Szerződő fél által – kizárólag a helyszíni felmérésre (megvalósíthatóság feltételeinek felmérésre) – irányuló visszterhes szolgáltatás megrendelése alapján létrejött szerződés.
  6. kivitelezés: a Kft. által vállalt, a szerződés közvetett tárgyát képező vagyontárgyak a kivitelezés helyén törtnő felállítása és beüzemelése azzal, hogy a hálózatra (ingatlan saját hálózata és/vagy hálózati engedélyes hálózata) csak akkor képezi a szerződés tárgyát, ha abban a felek kifejezetten megállapodnak. A villamos mérőórák ún. szabványosítását ill. az ingatlan áramhálózatának a napelemes rendszer fogadására történő átalakítása csak akkor a Kft. kötelezettsége, ha a felek kifejezetten ekként állapodnak meg. Más szakipari munkákra az egyedi szerződés csak akkor terjed ki, ha a felek ekként megállapodnak. Hőszivattyú esetén a gépészeti rendszerre való rákötés csak akkor tárgya a szerződésnek, ha a felek ekként állapodtak meg.
  7. Szerződő Fél: a Kft-vel szerződő másik fél (Szerződő fél)
  8. Kft.:  a Vállalkozó, azaz a SUN Elements Korlátolt Felelősségű Társaság (cégadatok: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága Cg.01-09-407862, székhely: 1042 Budapest, József Attila utca 52. Fsz. 2. ajtó, fióktelep: 2191 Bag, hrsz 3003/84., képv.: Hajnal Csaba ill. Hajnal Szimóna ügyvezetők önállóan, adószám: 23439988-2-41.) A kapcsolattartásra meghatározott kapcsolattartási adatokat a weboldal tartalmazza.
  9. Közreműködő: a Ptk. 6:129 §-ában meghatározott személyi kör.
  10. weboldal: a www. sunelements.hu weboldal.
  11. alkalmazandó jogszabályok (különösen): 2013. évi V. törvény, amennyiben az az adott szerződésre irányadó, akkor a fogyasztóvédelemről 1997. évi CLV. törvény, 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, a szerződés tárgya vonatkozásában irányadó jogszabályok.
  12. a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

II. Az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) alkalmazása

  • Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) elválaszthatatlan részét képezik a Kft. által a weboldalon meghatározott termékek felmérése/kivitelezése tárgyában kötött szerződéseknek.
  • Az ÁSZF és annak rendelkezései olyan szerződési feltételnek minősülnek, melynek megismerését, részletes megtárgyalását és annak minden részének elfogadását (kivéve amit az Egyedi Szerződés másként rendez) a Szerződő fél a Megrendelés/Egyedi Szerződés aláírásával elismeri.
  • Amennyiben a felek között csak a felmérésre jött létre szerződéses jogviszony (a kivitelezésre nem), akkor az Egyedi szerződésre vonatkozó szabályok nem alkalmazandóak, kivéve ha a vonatkozó szabály mindkét esetre alkalmazható tartalma szerint. A felmérésre irányuló Megrendelés nem hozza létre az Egyedi szerződést (a kivitelezésre).
  • A Felek teljes szerződéses akaratát a Megrendelés ill. az Egyedi Szerződés, továbbá az ÁSZF, és a szerződéskötéskor megjelölt egyéb mellékletek tartalmazzák. (a továbbiakban együtt: Szerződés). A Megrendelés nem lehet ellenétes az ÁSZF-fel (ez esetben is az ÁSZF alkalmazandó).
  • A Szerződés létrejöttével hatálytalanná válik a Felek között minden korábbi szóbeli vagy írásbeli megállapodás vagy adatközlés, továbbá az azokhoz kapcsolódó valamennyi szerződéses gyakorlat és feltétel.
  • Ha az ÁSZF és a Szerződés azonos tárgyú rendelkezései között eltérés van, akkor a Szerződés egyedileg rögzített rendelkezései az irányadók. Amennyiben nem ellentmondás áll fenn, hanem az Egyedi szerződés kiegészíti az ÁSZF adott rendelkezését (de tartalma szerint nem zárja ki annak alkalmazását), akkor a két irat adott rendelkezése együttesen alkalmazandó.
  • Jelen ÁSZF tartalmát a Kft. a Megrendelés megtétele/Egyedi Szerződés aláírását megelőzően a Szerződő Fél részére külön feltétel nélkül hozzáférhetővé tette a honlapján.
  • A Szerződő fél a Megrendelés megtétel/Egyedi szerződés aláírásával nyilatkozni köteles a weblapon/Egyedi szerződés aláírásával, hogy az ÁSZF valamennyi szerződési feltételét megismerte, megértette és kifejezetten elfogadja, továbbá, hogy kérdéseire a Kft-től teljes körű válaszokat megkapta.
  • Az ÁSZF esetleges módosításáról a Kft. a módosítás hatályba lépését megelőző 15 (tizenöt) naptári nappal korábban köteles a Szerződő felet tájékoztatni a weblapon történő közzététellel. Nem kell alkalmazni a fentieket, ha csak a cég adataiban, a közhiteles nyilvántartásban szereplő, változás történik. 
  • Az ÁSZF módosítása az annak hatályba lépése után megkötött Egyedi szerződésekre, megtett Megrendelésekre vonatkozik.
  1. Felek kifejezetten rögzítik, hogy a Szerződő fél által esetlegesen használt, általános szerződési feltételnek minősülő iratok nem részei a Szerződésnek.
  2. A Kft. kifejezetten rögzíti, hogy a weboldalon szereplő termékek, azok műszaki paraméterei, ill. az ott szereplő egységárak tájékoztató jellegűek, így azok sem önmagukban, sem mással összefüggésben nem minősülnek ajánlati kötöttséget keletkeztető ajánlatnak a Kft. részéről. Ez alól kivétel a felmérésre vonatkozó ajánlat (Magyarország területére vonatkoztatva).

III. A Szerződés létrejötte

  1. A Megrendelés a weblapon megtett adatszolgáltatás és kifejezett – megrendelésre irányuló – nyilatkozat megtételével jön létre. A Megrendelés megtétele fizetési kötelezettséggel járó jogviszonyt hoz létre (elektronikus úton történő szerződéskötés).
  2. Az Egyedi szerződés a Megrendelés teljesítését követően, az az alapján megadott konkrét árajánlat és egyéb feltételek szerint jön létre. Az Egyedi szerződés papíralapú szerződéskötéssel jön létre.
  3. A Megrendelés akkor tekinthető megtettnek, ha a Szerződő fél a weblapon kiválasztja az érintett terméket/termékeket, továbbá meghatározza a teljesítés helyét (Pontos postai cím) és az ott feltűntetett egyéb adatokat is szolgáltatja és a weblapon kifejezett nyilatkozatot tesz arra, hogy a felmérést megrendeli.
  4. A jelen ÁSZF szerinti felmérés megrendelése és teljesítése az Egyedi szerződés megkötésének különös feltétele. A Kft. nem köt úgy Egyedi szerződést – a termékek jellege okán – amelynél nem történt meg az általa, vagy közreműködője által végzett felmérés.
  5. Amennyiben az ingatlan/felépítmény bármilyen védettséget élvez, akkor azt a felmérés során köteles a Megrendelő jelezni. Ugyanez vonatkozik minden olyan egyéb körülményre is, amely a kivitelezést hátrányosan befolyásolhatja. Ezen tájékoztatás elmaradásából eredő hátrányos következményékért a Kft. nem felelős.
  6. Az Egyedi szerződés melléklete különösen, a felmérés dokumentuma, illetve a Szerződő fél által szintén elfogadott (árazott) költségvetés.
  7. A teljesítéshez kapcsolódó speciális (jogszabályban, szabványban, műszaki leírásban, tervekben nem rögzített) előírásokat, mennyiségi és minőségi paramétereket a Felek szükség szerint az Egyedi Szerződésben vagy az annak mellékletét képező dokumentumokban rögzítik.
  8. Az Egyedi Szerződésben határozzák meg a Felek a mindazon tevékenységek és szolgáltatások körét, amelyek teljesítésére a Kft. – eredményfelelőssége körében – kötelezettséget vállal. Az Egyedi Szerződésben meghatározott tevékenységeket és szolgáltatásokat a jogszabályok, a szabványok, szakmai szokványok és a magyar nyelv szabályai szerint kell értelmezni.
  9. A Szerződés érvényes létrejöttéhez a Kft. jogosult a képviseleti jog alátámasztására szolgáló – vagy a Szerződő Fél hazai (saját, honossága szerinti) joga szerint ezzel egyenértékű – hiteles dokumentumok bekérésére (pl. eredeti vagy hiteles másolatú cégkivonat, aláírási címpéldány, vagy saját, honossága szerinti fentieknek megfelelő irat).
  10. A megrendelés ill. az Egyedi szerződés megkötése során, az érintett szerződéses jogviszonyra vonatkozóan a Felek kifejezetten kizárják a köztük korábban hatályban volt, vagy jelenleg is hatályos egyéb szerződéses jogviszonyok valamennyi szerződéses szabályozását, továbbá az azokhoz kapcsolódó valamennyi szerződéses gyakorlatot és feltételt.

IV. A szerződés tárgya

  • A Megrendelés a helyszíni felmérés megvalósítására és az alapján árajánlat tételére vonatkozik.
  • Az Egyedi szerződés a fenti megrendelés alapján a Felek által kialakított műszaki tartalom kivitelezésére vonatkozik.
  • A teljesítés helyét a Megrendelésben/Egyedi szerződésben kell pontos postai cím és település és hrsz. alapján meghatározni. A téves adatszolgáltatásból eredő hátrányos következményekért a Szerződő fél felel.
  • A teljesítés határidejét és az ütemezését a felek az Egyedi szerződésben határozzák meg.
  • A Szerződő fél az Egyedi szerződésben nyilatkozni köteles, hogy korlátozás nélkül jogosult a tárgyi munkák megrendelésére a tárgyi ingatlan vonatkozásában. A téves adatszolgáltatásból eredő hátrányos következményekért a Szerződő fél felel.
  • A tervezési és vagy engedélyeztetési feladatok a Kft-t terhelik (50 kWp-ig), ha azok szükségesek a megvalósításhoz. Ezen értéken felüli eredményt teljesítő kivitelezés esetén az ellenszolgáltatás a tervezési/engedélyezési/stb. kötelezettségeket az Egyedi szerződés nem tartalmazza, kivéve ha felek kifejezetten ekként állapodnak meg. Amennyiben a Kft-t tervezési feladatok terhelik, akkor az az Egyedi szerződésben meghatározott tartalmú eszközökre vonatkozó, a jogszabály/hálózati engedélyes által megkívánt tartalmú tervdokumentációra terjed ki az ott meghatározott szakirányokra. a tervdokumentáció felhasználási jogát korlátozás nélkül, kivéve más ingatlanok való megvalósításhoz való felhasználás, a teljes díj megfizetésével a Szerződő fél megszerzi.
  • Felek az Egyedi szerződésben rögzítik, hogy a Kft-t az hálózati engedélyes felé engedélyeztetési kötelezettség terheli-e vagy sem. A teljesítés körében a Kft. megkéri az ún. MGT-t a hálózati engedélyestől, melyre a Szerződő fél köteles elfogadó nyilatkozatot tenni, ha a kivitelezést továbbra is kívánja (a kézhezvételtől számított 12 munkanapon belül). az elfogadó nyilatkozat megtételének tényleges időtartama nem számít bele a teljesítési határidőbe. Szerződő fél tudomásul veszi, hogy a terveket a Kft. közreműködője készíti.
  • Felek rögzítik, hogy a Kft-t kizárólag az elektromos kialakítás kötelezettsége terheli, így különösen nem terheli kőművesipari, tetőfedő, burkoló, festési munkálatok ellátásának kötelezettsége.
  • A Kft. jogosult közreműködő(k) igénybevételére. Közreműködő igénybevételénél a Ptk. rendelkezései irányadóak.
  • Felek rögzítik, hogy a jelen szerződésben szereplő munkákat (az átvétel vonatkozásában) jogilag oszthatatlannak tekintik.

V. Az ellenszolgáltatás és annak megfizetése

  • A Kft. a szerződés teljesítéséért ellenszolgáltatásra (vállalkozói díj) jogosult.
  • A díj összege felmérés esetén: bruttó 30.000 Ft/felmérési hely (ingatlan), azaz bruttó 30.000.- forint/felmérési hely (ingatlan)+Áfa. Felmérési hely hrsz-ként értendő.
  • A díj összege kivitelezés esetén: az Egyedi szerződésben meghatározott nettó ellenérték+Áfa.
  • Felek rögzítik, hogy a fenti díj átalánydíj, azaz tartalmaz valamennyi, a szerződés tárgyát képező feladatok Kft. általi teljesítéséhez szükséges díjat és költséget, kivéve a többletmunkák és a pótmunkák költségeit.
  • Az ÁFA mértékére és megfizetésére az adott számla kiállításakor hatályos jogszabályi rendelkezések az irányadóak.
  • A többletmunkára és a pótmunkára a Ptk. rendelkezései alkalmazandóak azzal, hogy a felek kötelesek a felmerüléstől számított 3 munkanapon belül megállapodni. Amennyiben ez a fenti határidőn belül nem történik meg, akkor a Kft. jogosult a teljesítést a megállapodás létrejöttéig felfüggeszteni és az addig elvégzett munkákról számlát kiállítani. A felfüggesztés időtartama a teljesítési határidőbe nem számít bele. Amennyiben a megállapodás a felmerüléstől számított 30 naptári napon belül nem jön létre, akkor a Kft. jogosult a szerződéstől elállni és az addig elvégzett munkák ellenértékét követelni.
  • Elvégzett munkák ellenértéke alatt érteni kell minden ilyen elszámolási esteben az odaszállított vagyontárgyak (eszköz) vételárát is. A számla megfizetésével az Szerződő fél megszerzi a fentiek tulajdonjogát.
  • Szerződő felet terheli azon munkák elvégzése ill. annak többletköltsége, díja, amely a jelen szerződést megelőző felmérés esetén nem volt észlelhető.
  • Szerződő fél felel azért, hogy a felépítmény/alépítmény, amelyen a feladatokat el kell látni, az a jelen szerződés szerinti kivitelezésre megfelelő.
  • Szerződő fél az Egyedi szerződés aláírásával kijelenti, hogy az ellenszolgáltatás forrása rendelkezésre áll.
  • A Megrendelés (felmérés) esetén a felmérés ellenértékét számla ellenében köteles megfizetni (kivéve ha a kivitelezésre a szerződés létrejön és az teljesedésbe megy) a kézhezvételtől számított 8 naptári napos határidővel.
  • A díj a felmérés Szerződő fél érdekkörében történő meghiúsulása (kivéve ha azt nem jelzi írásban a felmérés megbeszélt időpontja előtt 2 naptári nappal) esetén is jár a Kft-nek.
  • A felmérés ellenértéke, amennyiben Egyedi szerződés kerül annak alapján megkötésre és teljesítésre, az Egyedi szerződés vonatkozásában – ugyanolyan összegben – kedvezményként illeti meg a Szerződő felet. A kedvezményt elveszíti a Szerződő fél, ha az Egyedi szerződés szerinti bármely összeget nem fizeti meg határidőre.
  • Szerződő fél az Egyedi szerződésben rögzített mértékű bruttó ellenszolgáltatás 60 %-mértkének megfelelő összegben köteles előleget fizetni, az előlegbekérő megküldését követő 5 naptári napon belül, átutalás útján. Az előleg megfizetéséig a Kft-t tényleges teljesítési kötelezettség nem terheli, a késedelmes előlegfizetés időtartamával a teljesítési határidő meghosszabbodik.
  • A megfizetett előlegről a Kft. előlegszámlát állít ki és küld meg a Szerződő félnek. Az előleggel a számlában kell elszámolni.
  • A részszámlázás – amennyiben jelen ÁSZF másként nem rendelkezik, vagy a felek kifejezetten ekként nem állapodnak meg az Egyedi szerződésben – nem alkalmazandó.
  • Számla a teljesítés megtörténtét követően (ill. ha a felek részszámlázásban állapodnak meg, akkor az Egyedi szerződésben meghatározott mértékig és estben) állítható ki. Ennek okán a számla kiállításának feltétele a kivitelezési munkálatok elvégzése.
  • Amennyiben a Szerződő fél az átvételt alaptalanul, a Ptk. 6:247. § (3) bek-ben foglaltak megsértésével megtagadja, vagy arról nem nyilatkozik (átadás-átvételi jegyzőkönyvet nem írja alá) vagy az engedélyeztetést/bejelentést akadályozza, az önmagában megalapozza a számlakiállítást, ha a teljesítés egyébként megtörtént (kivitelezés elkészült, az megfelel a Ptk. 6:247. § (3) bekezdésben foglaltaknak, ill. a bejelentés/engedélyezés a Szerződő fél oldalán felmerült okból nem volt eredményes).
  • Szerződő fél az ellenértéket átutalással fizeti meg a számla megküldését (paparalapú számla esetén annak kézhezvételét) követő 5 naptári napon belül.
  • A számlát papaíralapú számla esetén a Szerződő fél lakcímére/székhelyére, elektronikus számla esetén az Egyedi szerződésben meghatározott e-mail címre kell megküldeni. A fenti címre történő megküldés az átvételt is igazolja.
  • Késedelmes fizetés esetén Szerződő fél, mint szerződő hatóság a 2013. évi V. törvény szerinti mértékű, és a késedelem időtartamához igazodó késedelmi kamatot fizet (a szerződő jellegétől függőan a Ptk. 6:48. ill. Ptk. 6:155.§ szerint).

VI. Szerződési biztosítékok, a szerződés megerősítése

  • A Kft. amennyiben olyan okból, amiért felelős, (Ptk. 6:186.§) az Egyedi szerződésben meghatározott teljesítési határidőt nem tartja be (késedelem), késedelmi kötbért fizet. A késedelmi kötbér mértéke 5.000-ft minden késedelemmel érintett naptári napra. A 20 naptári napot meghaladó késedelem esetén Szerződő fél jogosult az Egyedi szerződést azonnali hatállyal elállni (felmondani).
  • Szerződő fél köteles a Kft-nek a nettó vállalkozói díj 10%-nak megfelelő Egyedi szerződés-i meghiúsulási kötbért megfizetni, ha a szerződés olyan okból nem megy teljesedésbe, melyért a Szerződő fél felelős.
  • A kötbért mindkét fél írásban jogosult – 8 napos fizetési határidővel – érvényesíteni. Nem terheli a felet a kötbérfizetési kötelezettség (vagy annak része), ha magát okszerűen kimenti.
  • A kellék s termékszavatosságra a Ptk. rendelkezési irányadóak (különösen Ptk. 6:159. §-6:170.).
  • A Kft. az átadás-átvételt követő alábbi időszakokra vállal jótállást (teljesítéstől számítva):
    • a Kft. által végzett munkák, kivéve inverter, akkumulátor és napelem: 3 év
    • az inverter, napelem és akkumulátor esetén a jótállást a gyártó/forgalmazó biztosítja annak feltételei szerint. Ilyen hiba esetén a Szerződő fél a hibát a Kft. felé jelzi, a Kft. bejelenti a jótállásra kötelezett felé (gyártó vagy nagykereskedő, stb.). Ezen elemek jótállásra vonatkozásában tehát a jótállásra kötelezett nem a Kft.
  • A Kft. fenti kötelezettsége alatt (58. a) alpont) a hiba részére történő bejelentésétől számított 10 napon belül köteles a bejelentett igény teljesítését elkezdeni és megfelelő személyi állománnyal annak befejezéséig folyamatosan munkát végezni. Az igény teljesítésének végső határideje a bejelentést követő 30 naptári nap. Amennyiben technológiailag a fenti idő nem tartható Szerződő fél által meghatározott időtartam az irányadó. Az
  • Az 55. b) alpont szerinti esetre a gyártó/forgalmazó által meghatározott határidő alkalmazandó.

VII. az Egyedi szerződéssel kapcsolatos munkaterület átadása, munkavégzés

  • Szerződő fél kötelezettsége, hogy a munkaterületet munkavégzésre alkalmas állapotban biztosítsa.
  • A munkaterület akkor megfelelő, ha azon a munkavégzés megkezdhető és folyamatosan végezhető, továbbá rendelkezésre áll minden olyan engedély, bejelentés, amelyet jogszabály (ide értve adott esetben is a helyi önkormányzat rendeletét is) a munkák megkezdéshez és folytatásához előír (pl. településképi bejelentés, szükség esetén közterületfoglalási engedély, stb.).
  • Amennyiben a munkaterület nem megfelelő, akkor annak megfelelő állapotba való hozataláig terjedő idő nem számít bele a teljesítési határidőbe.
  • Amennyiben a munka csak a szomszédos ingatlan igénybevételével végezhető a munkaterület megfelelőségének további feltétele a szomszéd hozzájáruló nyilatkozatának rendelkezésre állása. Amennyiben a nyilatkozat olyan korlátozást tartamaz, amely nem biztosítja reggel 8.00 és délután 17.00 óra között a folyamatos munkavégzést, akkor azon napok, amelyekre ez irányadó a teljesítési határidőbe nem számítanak bele.
  • Amennyiben a Kft. olyan műszaki körülményeket észlel, amely a biztonságos munkavégzést, vagy az előírások szerinti kivitelezést kizárják vagy elnehezítik, akkor a Kft. jogosult a teljesítést mindaddig felfüggeszteni, amíg a Szerződő fél a munkaterületet nem biztosítja megfelelően, vagy a felek az Egyedi szerződésüket nem módosítják. A felfüggesztés időtartama a teljesítési határidőbe nem számít bele.
  • A munkaterület átadását követően a Kft. tevékenységével kapcsolatos személy-, vagyon- és munkabiztonságról, a környezetvédelmi, hulladékgazdálkodási szabályok betartásáról a Kft. gondoskodik.
  • Szerződő fél köteles – ill. amennyiben ő vagy általa engedélyezetten harmadik személy az ingatlanon tartózkodik – a Kft. minden olyan utasítását betartani, amely a fentiek teljesítéséhez szükséges.
  • Szerződő fél vagy harmadik személy nem akadályozhatja, zavarhatja a Kft. tevékenységét. Akadályoztatás vagy zavarás esetén ennek időtartama nem számít bele a teljesítési határidőbe.
  • Szerződő fél köteles biztosítani a munkaterületre a Kft. vagy annak közreműködője által eljuttatott termékek őrzését mindaddig, amíg annak tulajdonjogát a Szerződő fél meg nem szerzi. Szerződő fél felel a fenti időszak alatt a fenti termékekben bekövetkezett minden olyan kárért, amelyet nem a Kft. okozott.
  • A Kft. köteles a Szerződő fél utasításait betartani azzal, hogy az utasítási jog gyakorlására a Ptk. szabályai irányadóak. A Felek megállapodnak abban, hogy amennyiben a Szerződő fél célszerűtlen vagy szakszerűtlen, vagy a szerződéses kötelezettséget elnehezítő tartalmú utasítást ad, a Kft. köteles őt erre figyelmeztetni. Ha a Szerződő fél a figyelmeztetés ellenére utasítását fenntartja, a Kft. a szerződéstől elállhat vagy a feladatot a Szerződő fél utasításai szerint, a Szerződő fél kockázatára és költségére elláthatja. A Kft. köteles megtagadni az utasítás teljesítését, ha annak végrehajtása jogszabály vagy hatósági határozat megsértéséhez vezetne, vagy veszélyeztetné mások személyét vagy vagyonát.
  • Amennyiben a szerződés bármilyen okból teljesítés előtt megszűnne, úgy a Kft. haladéktalanul (3 naptári napon belül) köteles a megszűnés napjáig végzett munkákat felmérni, azt kiszámlázni és a munkaterületet a Szerződő félnek visszaadni.

VIII. Kapcsolattartás, jognyilatkozattétel, titoktartási szabályok

  • Felek kötelesek minden olyan adatot, tényt, információt mely a Szerződés keretein belül a másik féllel kapcsolatban a tudomásukra jut, titokként kezelni, kivéve melynek nyilvánosságra hozatalát kógens (kötelező érvényű) jogszabály előírja.
  • A titoktartási kötelezettség megszegéséből eredő kárért az ezért felelős fél kártérítési kötelezettséggel tartozik.
  • A Szerződéssel kapcsolatban joghatályos nyilatkozattételre jogosult személyeket a felek az Egyedi szerződésben adják meg. Joghatályosan jognyilatkozat csak ezen személyek felé küldhető meg.
  • A felek jognyilatkozataikat kizárólag írásban (személyes átadás, e-mail, fax, futár, postai küldemény), az átvétel idejét igazoló módon tehetik meg érvényesen. E-mail esetén az átvétel időpontja a megküldés időpontja.
  • A címzett fél köteles a nyilatkozat vételekor arról írásos igazolást szolgáltatni (átvétel iratmásolaton történő igazolása, faxjelentés, e-mail visszaigazolás, tértivevény).
  • Amennyiben bármely küldeményt a címzett megküldést követő 5 munkanapon sem igazolja vissza és nem érkezik a feladóhoz olyan adat, vagy irat, amely a kézbesítés sikertelenségét igazolja, akkor a feladó köteles a küldeményt még egy alkalommal postai tértivevényes küldeményként is megküldeni. Amennyiben az a „nem kereste”, „címzett ismeretlen” vagy más a címzett érdekkörében felmerülő megjelöléssel visszaérkezik, akkor a postai visszaküldés napjával a nyilatkozatot kézbesítettnek kell tekinteni.
  • A szóban tett közléseket írásban meg kell erősíteni, ha az a Szerződés teljesítésére kihat.
  • Felek jelen szerződés teljesítése során kötelesek fokozottan együttműködni.
  • Szerződő fél és Kft. egymás írásbeli megkereséseire azok kézhezvételétől számítva 2 munkanapon belül írásban érdemi nyilatkozatot kötelesek tenni, kivéve ha a közlés szerint halasztást nem tűrő intézkedés megtételére van szükség.

IX: A szerződés teljesítése

  • A Kft. a kivitelezési feladatok teljesítését követően köteles készre jelentés formájában írásban, a hatályos jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően értesíteni a Szerződő felet. Szerződő fél köteles a készre jelentés megtörténtét követő 1 naptári napon belül teljesítés ellenőrzését megkezdeni és 2 naptári napon belül befejezni ezen határidőben nyilatkozni az átvételről. Nem tagadható meg az átvétel a mű olyan hibája miatt, amely, illetve amelynek kijavítása vagy pótlása nem akadályozza a rendeltetésszerű használatot.
  •  Az ellenőrzés során a felek képviselői megvizsgálják a teljesítést, és felvezetik az esetleges hibák és hiányok listáját. A Kft. köteles nyilatkozni a hibák kijavításának határidejéről, mely nem haladhatja meg az átadás-átvételre meghatározott határidő utolsó napját.
  • A munka átvételét követően a Kft. köteles a gépeit, anyagait, a keletkezett hulladékot továbbá a felvonulási épületeket és felszereléseit teljes körűen elszállítani.
  • A munka átvételével egyidejűleg a Kft. átadja a fentiek szerinti tartalommal a teljesítési dokumentációt, valamint jelen szerződésben és jogszabályban rögzített egyéb iratokat, stb.
  • Ha az átvételt a Szerződő fél a Ptk. 6:247. § (3) bek-ben foglaltaknak megfelelően (rendeltetésszerű használatot akadályozó hiba) utasította el, akkor az ahhoz szükséges, a fentiek alapján elvégzett hiánypótlásokról, ill. javításokról a Kft. írásban tájékoztatja a Szerződő felet aki a tárgyi munkát – megfelelőség esetén – átveszi.
  • A beépített vagyontárgyak tulajdonjoga a (vég)számla hiánytalan megfizetésnek napján száll át a Szerződő félre. Ezen időpontig a Kft. jogosult – amennyiben a számlafizetési kötelezettségének a Szerződő fél határidőben ill. azt követően 15 napos fizetési határidőt biztosító felszólítás ellenére sem tesz eleget – a vagyontárgyakat leszerelni és elszállítani, továbbá ezek költségeit, ill. az amortizációt követelni. Ezen körben a Szerződő fél már az Egyedi szerződés aláírásával lemond minden birtokvédelmi jogáról a Kft-vel szemben, és hozzájárul a fentiek jogos önhatalommal történő elvégzéséhez.

X. A szerződés megszűnése, megszűntetése és kapcsolódó szabályok

  • A Szerződést a felek minden esetben a teljesítésig kötik.
  • A Megrendeléssel létrejött Szerződéstől a Szerződő fél a Megrendelés megtételét követő 14. naptári napig állhat el díjfizetési kötelezettség nélkül. Amennyiben a Kft. nem tud a Szerződő féllel a megrendelés megtételét követő 15 naptári napon belül időpontot egyeztetni, a Megrendelés alapján létrejött Szerződés minden további jognyilatkozat nélkül megszűnik.
  • Bármely Szerződés teljesítés előtti megszűntetésére a Ptk. vállalkozási/kivitelezési szerződésre vonatkozó szabályai irányadók az alábbiak figyelembevételével.
  • A sérelmet szenvedett fél jogosult elállni az Egyedi szerződéstől, ill. azt felmondani másik fél súlyos szerződésszegése esetén, ha nem áll érdekében a teljesítés. A jelen ÁSZF-ben, illetve az Egyedi szerződésben súlyos szerződésszegésként megjelölt bármely magatartás vagy mulasztás az érdekmúlás bekövetkezését önmagában megalapozza.
  • Szerződő fél az szankciós elállási/felmondási jogával akkor élhet, ha:
    • a teljesítéssel a Kft. legalább 30 napos késedelembe esik,
    • a Kft. a tevékenységét indokolatlanul a munkaterületen felfüggeszti (ide nem értve munkaszüneti, szabad-, és ünnepnapokat, technológiai vagy munkaszervezés miatti felfüggesztéseket,),
  • A Kft. a szankciós elállási/felmondási jogát akkor gyakorolhatja (adott esetben a felfüggesztés nélkül is), ha
    • a munkaterületet a Szerződő fél jelen szerződés szerint, határidőben nem biztosítja,
    • Szerződő fél az előleg összegét határidőre nem fizeti meg teljes mértékben,
    • Szerződő fél a számla összegét nem fizeti meg határidőre teljes mértékben,
    • a többlet/pótmunkában a jelen szerződés szerint a felek nem tudnak megállapodni, és anélkül a Szerződés nem teljesíthető,
    • Szerződő fél vagy harmadik személy a Kft. munkavégzését akadályozza, vagy súlyosan zavarja.
  • Amennyiben a Szerződő fél a szerződéstől nem súlyos szerződésszegés okán áll el/mondja fel a szerződést köteles a fenti jognyilatkozatát követő 5 napon belül a nettó vállalkozói díj 10%-nak megfelelő bánatpénz megfizetésére a Kft-nek. A bánatpénz akkor is fizetendő, ha a Szerződő fél súlyos szerződésszegésre hivatkozik, de az nem minősíthető jelen szerződés alapján annak, vagy azt a bíróság megállapítja. A bánatpénz és a Szerződő felet terhelő meghiúsulási kötbér együttesen nem alkalmazható.
  • A Szerződés bármely jogcímen történő megszűnése esetén a Kft. a megszűnésig teljesített szolgáltatások ellenértékére jogosult.
  • Szerződésszegés esetén bármely fél köteles fenti jogának gyakorlása előtt a másik, szerződésszegő fél figyelmét írásban felhívni a szerződésszegés megszüntetésére, megfelelő, legalább 5 munkanapos (fizetés teljesítésénél 8 naptári napos) határidő mellett.
  • A szerződésszegésre alapozott felmondást/elállást tartalmazó nyilatkozatban hivatkozni kell a súlyos szerződésszegés tényére, és meg kell jelölni a súlyos szerződésszegés megállapításának alapjául szolgáló tényt, körülményt.

X. Egyéb rendelkezések

  • Az érintett Szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. és a kapcsolódó jogszabályok vonatkozó rendelkezései az irányadók.
  • Felek rögzítik, hogy vis maior esetben a Szerződést bármely fél felmondhatja, az az ok legalább 45 napon keresztül fennáll. Vis maior esetén az erről tudomást szerző fél haladéktalanul köteles a másik felet értesíteni, melynek elmaradásából, vagy nem megfelelő teljesítéséből eredő károkért felelős.
  • Felek a jogviták eldöntésére kikötik a Budai Központi Kerületi Bíróság mint Járásbíróság kizárólagos illetékességét kötik ki.
  • Felek rögzítik, hogy jelen szerződés csak írásban módosítható.
  • Felek rögzítik, hogy a létrejött Szerződés – alakszerű szerződésmódosítás nélkül – módosul az alábbi esetekben:
    • felek közhiteles nyilvántartásban foglalt adatainak módosulása esetén a nyilvántartásba bejegyzés napjával,
    • felek kapcsolattartóira, teljesítésigazoló személyére vonatkozó adatok módosulása esetén a másik félhez tett közlés kézhezvételének napjával,

amennyiben kógens jogszabály ezt nem zárja ki.

  1. Az érintett Szerződés a Megrendelés esetén a Megrendeléssel, az Egyedi szerződés esetén a szerződés aláírás napján lép hatályba.
  2. Amennyiben a jelen ÁSZF és kógens jogszabály között ellentét állna fenn, akkor az adott ÁSZF rendelkezés helyett a kógens jogszabály rendelkezései az irányadóak.
  3. Amennyiben jelen ÁSZF és az az alapján megkötendő szerződések vonatkozásában az értelmezhető a békéltetésre vonatkozóan az alábbi weboldalon érhetőek el a releváns információk: https://bekeltetes.hu/udvozlo

Data Processor: any natural or legal person, public authority, agency or other body that processes personal data on behalf of the Company (hereinafter: “Data Processor”).
Data Subject: any person whose personal data is processed by the Company.
Personal data means any information relating to an identified or identifiable natural person. A natural person is identifiable directly or indirectly. The personal data processed by the Company includes data provided by the Data Subject or by the Customer regarding the Data Subject.
Principles:
The Company processes personal data only for a specific purpose, for exercising rights or performing obligations, respecting the principles of data minimisation, accuracy and limited storage.
The Company processes only data essential and suitable for achieving the purpose and only for the time necessary.
If the Contracting Party provides personal data relating to another person, it is their responsibility to obtain the consent of that person.
Scope of Processed Data:
Personal data processed by the Company may include: name, birth name, mother’s name, place and date of birth, address/place of residence/other property address under the control of the Data Subject, phone number, email address, tax identification number, bank account number.
Legal Basis, Purpose and Duration of Data Processing
Legal basis under Article 6(1) of the GDPR:
a) the Data Subject’s consent;
b) processing is necessary for the performance of a contract to which the Data Subject is a party, or for steps prior to concluding a contract at the request of the Data Subject;
c) processing is necessary for compliance with a legal obligation;
f) processing is necessary for the purposes of legitimate interests pursued by the Data Controller or a third party.
Purpose of processing: conclusion of contracts, business communication, performance of the contract, enforcement of claims resulting from breach of contract.
Duration: until 5 years + 30 calendar days following performance; if performance does not occur, then 5 years + 30 days from termination of the contract.
These periods are determined based on limitation period rules.
Data Protection and Security Measures:
Access to data is restricted to persons performing activities relating to the Company’s purposes.
Information on Rights and Obligations:
a) The Data Subject may withdraw consent at any time, and the Data Controller must comply.
b) If consent is withdrawn earlier than the above period, personal data must be deleted unless processing is required by law.
c) If conditions for termination occur, the Company must cease processing without a separate request.
d) The Company fulfils its data security obligations under the GDPR (Art. 24), maintains adequate information security regulations, controls access levels, protects IT systems with firewalls, antivirus software, and incident management procedures.
e) Personal data is treated as confidential. Measures include:
– operational and development security,
– prevention of data leakage,
– business continuity,
– protection against malicious code,
– secure storage/transfer/processing,
– intrusion protection,
– prevention of unauthorised access,
– incident management,
– employee security training.
f) Proportionate risk-based measures are applied.
g) Data Processors:
– may access data required for the defined purposes;
– data may be transferred to Data Processors based on contract or law; list available at the Company’s branch office.
Rights of the Data Subject:
a) The Data Subject may:
i. request information on data processing;
ii. request rectification;
iii. request deletion or blocking (except mandatory processing);
iv. request data portability in certain cases;
v. object to processing.
b) Deletion cannot be requested where processing is necessary for legal obligations, contract performance, or legal claims; in such cases data will be blocked.
c) The Company will respond within legally defined deadlines.
d) The Data Subject may initiate an investigation with the National Authority for Data Protection and Freedom of Information (NAIH).
e) The Data Subject may turn to the competent Court.
f) Before starting official or court procedures, the Data Subject is advised (but not obliged) to contact the Company.
g) The Company will act as quickly as possible within legal deadlines. Deadlines may be extended if justified.
h) If a request is submitted, the Company restricts processing until assessment.
i) Contact details of NAIH and Courts (omitted here for brevity but included in original).
Scope:
This document must be interpreted according to applicable legislation and NAIH guidelines.
Effective date: from 01 November 2025 until revoked.